יום שישי, 25 בדצמבר 2015

Joyeuses Fêtes! - אווירת קריסמס בבירת חג המולד הצרפתית

לפני הכל, הנה קצת סם סמית' ומייקל בובלה בשילוב שירי קריסמס מסורתיים בכדי להיכנס לאווירה הנכונה :)

זה מעט אירוני בעיניי, שבתקופה הכי נפלאה בה כדאי להיות באירופה אני כבר נמצאת בארץ. מה שכן, זאת הזדמנות מצוינת להיזכר ולספר על הביקור שלי בשטרסבורג, הלא היא "בירת חג המולד" הקרובה לגבול עם גרמניה ונמצאית בחבל אלזס. בשטרסבורג היה קר מאד, ואני התהלכתי בשמחה עם מעיל הדובון שלי, שתיתי הרבה יין חם וקניתי אוכל חם ומזדמן מדוכני העץ הרבים שמילאו את שווקי חג המולד החגיגיים (יש שם בעיקר נקניקיות... בתוך לחמניה, בתוך מרק, מוקרמים, עם כרוב והיד עוד נטויה)

הכי זכורים לי משטרסבורג העצים הערומים והאוויר הקר העומד. נראה כאילו במשך שעות האור השמיים תמיד היו צבועים באפור בהיר, כולם התהלכו עטופים בשכבות, הרחובות ריקים עד שמגיעים למרכז ההומה בזכות השווקים המרובים. אפילו לא נחוצה הייתה לי המפה בכדי להגיע למרכז העיר, האורות הצבעוניים וקישוטי החג הראו לי את הדרך, וגם גרמו לי לקחת הרבה פניות לא מתוכננות כדי לראות עוד ועוד קישוטים.
אז הנה באווירת החג אני מראה את הערב הראשון שלי ב"קאפיטל דו נואל" הצרפתית. ביקרתי בקתדרלה המרשימה, ראיתי דובי צעצוע תלויים על בניינים ושתיתי בירה מקומית טעימה, היה כיף!
































הקרמבואים שתמיד מופיעים ברחובות לקראת החגים, יפים יותר אך טעימים פחות מאלה שבארץ.







אני מאחלת לכולם חגים שמחים ומרי קריסמס, אלו הם חגים יפיפיים ומי יתן שבשנה הבאה אחגוג אותם בבירה הצרפתית. עוד מהקריסמסיות ועל אלזס בפוסט הבא! עד אז, אני חוזרת להתאקלם באיטיות...



2 תגובות: